måndag 17 november 2014

Ledig måndag

Att vara ledig både lördag, söndag och måndag är lite lyxigt och då vill man utnyttja ledigheten till max. Speciellt när det har varit så fullt upp den senaste tiden. Men både lördagen, med bröllop och kalas, och sen söndagen med vård av huvud bara gled iväg. 

Så idag hade jag tänkt träffa en kompis för att ta en fika. Jag var precis på väg ut när porttelefonen börjar ringa, tre gånger innan jag ens hinner fram till den. In kommer min tioåriga dotter, stortjutande, för att allt är så hemskt i skolan. Hon hade alltså rymt från skolan. Så det blev att trösta liten, ringa skolan, gå tillbaka med stackars liten, prata med skolkuratorn och följa med en stund på bildlektionen. 

Nu ska jag snart gå tillbaka och hämta henne men jag hann skissa lite på min kofta, jag får hålla det enkelt, eftersom att jag inte är någon speciellt erfaren stickerska och definitivt ingen konstär så armarna ska vara lite länge. Mossgrön har jag tänkt att den ska vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar